Unul dintre
cele mai importante elemente
de care trebuie sa tinem cont atunci cand incepem o campania de optimzare a
unui site este procesul de identificare a cuvintelor-cheie, asa numitul keyword research care este un proces complex, de lungă durată şi necesită multe resurse
pentru a putea fi efectuat corect si complet.
Ceea ce se
pierde din vedere în această etapă este faptul că strategia SEO nu înseamnă
neapărat “sa ajungi pe locul 1 in Google” pentru cât mai multe cuvinte, ci sa
ajungi in punctual in care sa obtii cat mai multe conversii pentru site concretizate in:
1. vânzări (pentru magazine online);
2. cereri de ofertă (pentru companii cu site de
prezentare);
3. abonări la feed şi comentarii (pentru bloguri);
4. generarea
de buzz (pentru toate tipurile de site-uri).
Desigur că
satisfacţia obţinerii primei poziţii în Google pentru un cuvânt “cu greutate”
este mare, în special când este devansat un site competitor, cu vechime,
autoritate şi link-uri. Câte însă din cuvintele râvnite ne şi ajută în
atingerea scopului propus pentru site-ul nostru? Şi cât de mare trebuie să fie
efortul depus pentru îndeplinirea acestui obiectiv pentru a rămâne rentabil?
Trebuie sa
utilizezi unelte precum Google Keyword Planner (parte din Google Adwords)
pentru a afla ce cuvinte cheie foloseste publicul tau tinta. Selecteaza pana la
cinci cuvinte importante si foloseste-le constant in continut. Monitorizeaza si
fii la curent cu popularitatea acestora. E posibil ca in cateva luni de acum inainte
sa fii nevoit sa folosesti cuvinte cheie diferite. Afla ce cuvinte folosesc
competitorii tai si vezi daca se merita sa intri in competitie directa pentru
acestea. Daca afacerea ta online e la inceput de drum, cauta cuvinte frecvente
pe care competitorii nu le folosesc pe post de cuvinte cheie principale.
Posteaza
continut de calitate, inclusiv testimoniale reale. Poti sa oferi reduceri sau
mostre gratuite pentru a incuraja clientii sa scrie recenzii pe blogul tau.
Asigura-te ca acestea sunt sincere; daca trebuie sa le infrumusetezi, probabil
ca produsele tale nu sunt de calitate. Nu te astepta ca afacerea ta sa fie
profitabila daca nu vinzi produse de calitate. Daca testimonialele scrise nu
sunt de ajuns, fa un videoclip si incurajeaza oamenii sa trimita fotografii cu
ei utilizand produsul.
Majoritatea
clientilor pot sa recunoasca un discurs persuasiv atunci cand intalnesc unul.
Fa tot posibilul sa nu pari un agent de vanzari. Trebuie sa institui
comunicarea scriind desprelucruri la care clientii se pot raporta. De exemplu,
daca vinzi produse pentru gatit, posteaza saptamanal pe blog o reteta. Daca
vinzi produse pentru diabetici, scrie articole despre cercetarile medicale din
domeniu. In loc sa iti promovezi agresiv produsele, gaseste subiecte care conteaza
pentru audienta. Articolele ar trebui sa mentioneze produsele tale si motivul
pentru care sunt utile pentru problema despre care scrii.
Sper din toata inima ca te-au ajutat
sfaturile mele!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu